دانستنی های ساعت

ساعت هوشمند بخرم یا معمولی؟

سلام دوستان، من ساناز همتی یکی از کارشناس های تولید محتوی سالی بند هستم چون خودم قصد خرید ساعت را داشتم نشستم و کلی تحقیق کردم که ساعت مچی هوشمند بخرم یا ساعت های معمولی، خلاصه بهتون بگم خیلی از مقاله ها رو با همین موضوع تو سایت های معتبر خواندم، متوجه شدم مطالب خیلی گیج کننده و طوری نوشته شده که امکان تصمیم گیری وجود ندارد، به همین سبب این مقاله رو برای شما مینویسم تا نهایت استفاده رو ازش ببرید و بعد از خواندن آن مستقیم برید و ساعت خودتون رو انتخاب کنید.

 

اول از همه باید بگم که مقایسه این دو نوع کاملا اشتباهه به نظر من! چرا که گجت های پوشیدنی دنیای خودش را دارد و همچنین دنیای ساعت ها کاملا متفاوت است من صرفا این مطلب مینویسم تا از تحقیقات من استفاده کنید و بتونید در این دو راهی یه تصمیم خوب بگیرید پس با من همراه باشید.

ساعت هوشمند از کجا پیدا شد؟!

با پیشرفت تکنولوژی و پیدا شدن دنیای گجت های دیجیتالی و پوشیدنی و ترکیب سیستم عامل به آن تولیدکنندگان این عرصه وارد دنیای ساعت شدند چرا که ساعت مچی جزو اصلی ترین پوشیدنی های روزمره ما است و شاید اگر دستبندی تولید میشد دیگر نمیتوانستیم با ساعت آنرا ست کنیم! یا باید ساعت را میپوشیدیم یا دستبند را. به همین سبب ساعت بهترین گزینه برای استفاده گجت های پوشیدنی بود که دائما همراه ما باشد و نیاز ساعت را نیز برطرف کند! حالا آیا این گجت میتواند جایگزین ساعتی باشد که چندین سال است در مچ خود به همراه داریم؟

smartwatch&normalwatch7

اصالت ساعت را فراموش نکنید!

زمانی که حرف از ساعت مچی میشود ما همراه شماره یک را به خاطر می آوریم، طبق نظر سنجی که شده، کسانی که ساعت های هوشمند استفاده میکنند همیشه ساعت را همراه خود ندارند! و بعضی مواقع ساعت را در مچ افراد میبینم آیا دلیل این موضوع چیست؟ چرا خریداران ساعت های هوشمند اغلب رضایت کامل از آنرا ندارند؟

 

مقایسه این دو واقا اشتباه است چرا که حس واقعی ساعت مچی در ساعت های هوشمند حس نمیشود بلکه هر دو این ساعت ها حس جداگانه ای به افراد منتقل میکنند و شما با به همراه داشتن ساعت هوشمند آن حس همراهی ساعت مچی که دائما به آن نگاه میکنید را نخواهید داشت. بلکه حس یک گجتی را دارید که همیشه آنرا به همراه دارید و از امکانات آن بهمره مند هستید.

اصالت ساعت-ساعت هوشمند بخرم یا معمولی

معایب وحشتناک ساعت هوشمند نسبت به ساعت معمولی

تکنولوژی گجت ها هنوز نیاز به توسعه دارد

اجازه بدید از معایب اصلی این ساعت ها به شما بگویم! تکنولوژی این گجت ها واقا هنوز جا نیفتاده و کاملا پخته نشده است، باگ های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی در این ساعت ها وجود دارند، مثلا اندازه گیری فشار خون یا اکسیژن خون به دقت کافی اندازه گیری نمیشود یا بعضی از این ساعت ها با گوشی شما خوب مچ نمیشود تا اطلاعات را جا به جا کند و با توجه به سیستم عاملی که دارد به غیر از چند برند مطرح بقیه موارد نرمی و روان بودن را همانند گوشی های هوشمند ندارند.

بعضی از امکانات نرم افزاری به درد نمیخورد

بعضی از امکانات آن واقا به درد نمیخورد مثل نمایش پیامک! که قسمتی از آنرا در آن مشاهده میکنید که نیاز دارید گوشی خود را فعال کرده و آنرا کامل ببینید و پاسخ دهید. همچنین تماس و مکالمه هنوز در این گجت ها جا نیفتاده و به غیر از چند برند خاص واقا مکالمه از این ساعت ها خنده دار است مگر اینکه هدفون داشته باشید و هدفون به گوشی متصل باشد و متصل شدن هر دو این گجت ها به گوشی شما مصلما شارژ گوشی را به سرعت خالی خواهد کرد.

بدترین معایب مربوط به باتری هست

بدترین موردی که میتوانم به آن اشاره کنم باتری ساعت های هوشمند است! شما با داشتن یک ساعت مچی معمولی کوارتز یا یکسال خیال خود را راحت میکنید در صورتی که بهترین ساعت های هوشمند حداکثر تا 10 روز برای شما پاسخگو خواهد بود! البته بعضی از این ساعت ها هر روز نیاز به شارژ مجدد دارند! خلاصه هر بار باید حواستان باشد که موقعی که از خانه خارج میشوید ساعتتان شارژ دارد یا خیر! وقتی افرادی را میبینید که همواره ساعت خود را به همراه ندارند 80% مواقع نبود شارژ آنها است.

معایب ساعت های هوشمند باتری

مزایای ساعت هوشمند نسبت به ساعت معمولی

شما با داشتن ساعت علاوه بر زمان صاحب امکانات بسیار زیادی میشوید که بعضی از آنها واقا ارزشمند است مثل گام شمار، نوتفیکشین گوشی موبایل، بعضی از دکمه های ضروری که بدون درآوردن موبایل از آن استفاده میکنید، این ساعت ها شما را به دنیای دیجیتال متصل میکند و رابطه شما را با گوشی تغییر میدهد و مهمترین وظیفه آن سنجش سلامت است که به کاربر یادآوری میکند.

 

در آخرین ساعت های هوشمند برند اپل مشاهده کردیم که امکان ردیابی و نقشه خوانی از طریق موبایل چقدر میتواند به ما در شرایط سخت کمک کند، امکان ردیابی این ساعت ها هم از امکانات چشمگیر این گجت ها به حساب می آید.

مزایای ساعت هوشمند نسبت به ساعت های معمولی

آیا به این فکر کرده اید ساعت را با چه لباسی ست کنید؟

اگر انتخاب شما خرید یک ساعت است و میان ساعت هوشمند و معمولی مانده اید به این مسئله فکر کنید که ساعت را با چه تیپ و استایلی میخواهید ست کنید! مثلا پوشیدن کت و شلوار با ساعت هوشمند در یک مکان مجلسی واقا افتضاح است! باید استایل و مکان های مورد استفاده برای به همراه داشتن ساعت های هوشمند را نیز در نظر بگیرید.

ست کردن لباس با ساعت هوشمند

قیمت ساعت هوشمند نسبت به ساعت معمولی

قیمت ساعت های هوشمند معمولا از 300 هزار تومان شروع شده و گرانترین آنها متعلق به برند اپل است که حدود 30 تا 40 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که ساعت های معمولی از 50 هزار تومان شروع شده و سقف قیمت آن نیز مشخص نیست و بالای 5 میلیارد هم ساعت های برند های مطرح وجود دارد.

 

حالا اینطوری به قضیه نگاه کنیم که قیمت خرید یک ساعت برند متوسط مثل ساعت نیوی فورس یک میلیون تومان است و قیمت ساعت هواوی 2 میلیون اگر از لحاظ عملکرد این دو را با هم مقایسه کنیم، قطعا ساعت معمولی برنده است مگر اینکه آنرا با ساعت های برند سامسونگ مقایسه کنیم!

 

یک مثال دیگری از مدل های کپی شده کشور چین برای این ساعت ها بزنم، ساعت های کپی رولکس گریدA الان نزدیک یک میلیون و دویست هزار تومان است در حالی که برند های نامشخص کشور چین برای ساعت های طرح اپل حدود 800 هزار تومان است که اگر مقایسه عملکرد بکنیم قطعا با اختلاف چند برابری ساعت معمولی برنده میشود!

 

نتیجه گیری

به صورت خلاصه سعی کردم تمامی موارد را شفاف و محاوره ای برای شما بازگو کنم، اگر طرفدار تکنولوژی هستید حتما ساعت های هوشمند نظر شما را جلب کرده است ولی پیشنها میکنیم ساعت های هوشمند را کنار ساعت های معمولی خود داشته باشید، اگر یک عدد ساعت میخواهید خرید کنید که میان دو گزینه هوشمند و معمولی مانده اید قطعا ساعت معمولی برای شما بهتر پاسخ خواهد داد! کافیست به اطراف و دوستان خود توجه کنید گرانترین ساعت هایی که خریداری میشود بعد از 6 ماه در مچ افراد دیده نمیشوند!

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *