دانستنی های ساعت

ساعت اتوماتیک بخرم یا باتری؟

سلام دوستان حامد فیروزی هستم و امروز میخوام تجربیات استفاده از موتور های کوارتز یا اتوماتیک رو با شما به اشتراک بگذارم. قبل اینکه شروع کنم میدونم قبل اینکه ساعت مردانه برای خرید انتخاب کنید به این فکر افتادید که ساعت مکانیکی بخریم یا باتری؟ ساعت های مکانیکی خیلی شیک و با کلاس هستند و از طرفی نیاز به باتری هم ندارن و یه جورایی مکانیکی بودن اونا و نمایش چرخ دنده ها و…حس بسیار خوبی به کاربر منتقل میکنه، اما معیار هایی در این میان وجود دارد معیار هایی مثل قیمت بالا، عملکرد صحیح موتور و مواردی از این قبیل…

با من همراه باشید به بررسی و نقد های موتور های کوارتز یا همان باتری و موتور های اتوماتیک و مکانیکی که بدون نیاز به باتری هستند.

مستقیم بدون مقدمه میریم سراغ اتوماتیک ها که جذابتر هستند

دوستان عزیز این ساعت ها بدون استفاده از باتری کار میکنند یعنی تا آخر عمرشون نیازی به باتری ندارند اگه بخوایم تعریف کتابی این نوع موتور ها رو بگم بهتون میشه موتور های مکانیکی با آزاد سازی منظم و دقیق انرژی از یک فنر که باعث چرخش دنده ها شده و مکانیسم منظم و دقیق رو به وجود می آورند که باعث حرکت عقربه ها میشود.

حالا با لحن محاوره ای قصد دارم عملکرد این موتور ها رو برای یک مصرف کننده توضیح بدم، این نوع موتور ها معمولا دسته کوک دارند و در هر بار کوک از 3 الی 24 ساعت به فعالیت خود ادامه میدهند علاوه بر کوک پشت این ساعت ها شیشه ای هست و یک رقاصک دیده میشود که با حرکت مچ میچرخد و انرژی را به موتور منتقل میکند. نکته اول که باید بدانید، این ساعت ها نیاز به مراقبت و نگهداری روزانه دارند باید نازشونو بکشید و دوسشون داشته باشید مراقب ضربه دیدیگی و همچنین آب خوردگی اونا باشید که به شدت آسیب پذیر هستند، این ساعت ها خیلی گرون درمیان که حدودا 5 برابر قیمت موتور های کوارتز برای سازنده هزینه داره نکته ای که به خاطر باید بسپارید از خرید نمونه های ارزان و فیک خودداری کنید سعی کنید بهترین کیفیت این ساعت ها رو خرید کنید، این ساعت رو بخرید و نگهشون دارید برای مصارف روزمره استفاده نکنید چون برای یک میهمانی خاص با یک دست لباس ست شده استایل شما را متحول خواهد کرد. 

ساعت های کوارتز یا همان باتری :

کوارتز نام یک سنگ خیلی خاص هست که این ساعت ها به کمک این سنگ ها فعالیت میکنند، موتور های کوارتز فروش فوقاالعاده ای در دنیا دارند چون هم قیمت مناسبی دارند هم دقت بالایی دارند و عمر آنها بسیار بالاست، تعریف کتابی میشه: این نوع موتور انرژی خود را از باتری تامین میکند که این منبع انرژی باعث ارتعاش کریستال های سنگ کوارتز شده و حدود 330 مرتبه در ثانیه میگذرد و باعث فعالیت ساعت میشود، هیچ توضیحی برای این موتور بهتر از اینکه “هر یکسال یکبار باتری ساعت رو تعویض کنید و با خیال راحت استفاده کنید“ ندارم! کوارتز محبوبترین ساعت ها رو در کل دنیا شامل میشه که جالبه بدانید 90% ساعت های دنیا مربوط به موتور های کوارتز میشوند! معمولا قیمت مناسبی دارند و کیفیت ساختشون بسیار بالاست مناسب مصارف روزمره هستند و نیاز به نگهداری چندانی هم ندارند .

نکته: قیمت ساعت های اتوماتیک هنگام خرید

همانطور که گفته شد ساعت های اتوماتیک بسیار گران تر از ساعت های کوارتز است، برند های متفاوتی در این زمینه شروع به تولید ساعت های دست ساز اتوماتیک میکنند اما در این میان کشور چین هم با الگو برداری ساعت های کپی را تولید و روانه بازار میکند، ساعت هایی که توسط برند های میان رده تولید میشود حدود 2 الی 15 میلیون قیمت دارند.

در سری ساعت های کپی شده کشور چین باید نهایت دقت را داشته باشید این ساعت ها در درجه کیفیت های مختلف تولید و روانه بازار میشوند نمونه های درجه یک این ساعت حدود 1 الی 3 میلیون قیمت دارند، پیشنهاد میشود از فروشگاه مورد اطمینان تهیه کنید و مشخصات قبل خرید حتما بپرسید.

نکته مهمی که در خرید ساعت های اتوماتیک کپی شده باید به آن توجه کنید ساعت های ارزان قیمت است! هرگز فریب تولید کنندگان ساعت های اتوماتیک ارزان با زرق و برق فراوان را نخورید این ساعت ها یا عملکرد ضعیفی دارند یا عمر آنها کم است. بر اساس تجربه فروش بعد از گذشت 6 ماه باید این ساعت را به همراه خود در تعمیرکار های ساعت شهرتون بگردانید.

اگر بخواهم بازه قیمتی برای این ساعت ها به شما بگویم، از خرید ساعت های اتوماتیک زیر 500 هزار تومان صرف نظر کنید.

ساعت مردانه مکانیکی فیترون مدل 117212M

قیمت: 2500 هزار تومان

حالا نوبت شماست … برامون بنویسید

حالا نوبت شماست تجربیاتتون رو در این زمینه و در طول استفاده از این دو موتور رو باهامون به اشتراک بگذارید. زیر همین پست میتونید نظرات خودتونو یا اینکه شما با توجه مزایا و معایب کدامیک از موتور ها رو برای خرید انتخاب مکنید، با ما به اشتراک بگذارید. نظرات و تجربیات خیلی ارزشمند تر از تئوری های موجود هستند مثلا من خودم سه سال پیش یک پتک فیلیپ خریدم هر کوک آن حدود 18 ساعت فعالیت میکنه و با کت و شلوار در جاهای رسمی و مجلسی استفاده میکنم.

0/5 (0 نظر)

2 دیدگاه در “ساعت اتوماتیک بخرم یا باتری؟

  1. محمد گفت:

    معلومه که باطری خوبه چیه بابا این اتوماتیکی ها همیشه مگه باهاشون ور بری سرشو بگیر ته هشو مراقبش باش یه باطری بنداز یک سال حالشو ببر والا

  2. محمد گفت:

    معلومه که باطری خوبه چیه بابا این اتوماتیکی ها همیشه مگه باهاشون ور بری سرشو بگیر ته هشو مراقبش باش یه باطری بنداز یک سال حالشو ببر والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *