دانستنی های ساعت

نحوه كوك كردن ساعت اتوماتيك، هر آنچه که باید بدانید

نحوه کوک کردن ساعت اتوماتیک

ساعت‌های اتوماتیک بدون نیاز به باتری کار می‌کنند یعنی هیچ باتری داخل ساعت وجد ندارد و انرژی خود را از حرکت مچ دست شما تأمین می‌کنند. این فناوری برای کسانی مناسب است که به‌طور مداوم از ساعت استفاده می‌کنند. با این حال، در برخی موارد، مانند زمانی که ساعت برای مدت طولانی استفاده نمی‌شود، نیاز به کوک دستی پیدا می‌کند. یعنی به طور کلی شما باید ساعت اتوماتیک خود را برای تامین انرژی در مچ خود قرار دهید تا با حرکت مچ انرژی مورد نظر باتری شما تامین شود همچنین تمامی ساعت های اتوماتیک مجهز به یک کوک هستند تا انرژی بیشتری علاوه بر حرکت دادن مچ دست خود به ساعت وارد کنند یا ما همراه باشید تا با نجوه صحیح کوک کردن ساعت همچنین نگهداری و مکان هایی که مناسب این ساعت های لوکس و کلاسیک است به شما پینشهاد دهیم.

نحوه کوک کردن ساعت اتوماتیک

شما به دو روش میتوانید ساعت اتوماتیک خود را کوک کنید روش اول روش دستی است، در این روش کافیست بعد از تنظیم ساعت در حالی که کوک ساعت داخل است آن را به سمت بالا بچرخانید، هنگام چرخیدن صدای کوک ساعت را میشنوید معمولا 5 تا 10 بار چرخاندن کوک برای ساعت کافی است. در هر 24 ساعت میتوانید ساعت خود را کوک کنید، بعد از 6 دور چرخاندن متوجه سفت شدن کوک آن میشوید زمانی که به طور محسوس متوجه سفتی کوک شدید آن را رها کرده و به مچ خود ببندید تا مابقی انرژی خود را از حرکت مچ شما تامین کند.

هرگز بیش از اندازه ساعت خود را کوک نکنید که موجب ساییده شدن چرخدنده های بسیار ریز میشود که به مرور زمان موجب خراب شدن ساعت شما خواهد شد.

روش دوم استفاده از دستگاه های کوک کننده است که به آن (winder) گفته میشود. این دستگاه به شکل یک جعبه است کافیست ساعت خود را کوک کرده و داخل آن قرار دهید این دستگاه ساعت شما را میچرخاند همانند مچ دست خود انرژی مورد نیاز ساعت زمانی که از آن استفاده نمیکنید تامین میشود.


نکته: در ساعت های اورجینال برند های معروف که ده ها هزار دلار قیمت دارند کوک ساعت با دستگاه های پیچ گوشتی مانند انجام میشود که بازدهی انرژی آن را به چندین روز حتی چندین ماه میرساند ولی توصیه این ساعت ساز ها نیز هنگام عدم استفاده از ساعت استفاده از دستگاه وینر است.

نحوه کوک کردن ساعت اتوماتیک عکس

نکات مهم برای نگهداری بهتر ساعت اتوماتیک

آب همیشه به ساعت ها آسیب میرساند حتی اگر ساعت شما ضدآب است و مقاومت بالایی در برابر آب دارد هر چقدر آنرا از رطوبت و آب دور نگه دارید عمر آن افزایش پیدا خواهد کرد.

دومین مورد تاثیر میدان های مغناطیسی و هر آن چیز مشابهی که میتواند دقت ساعت شما را مختل سازد دور نگه دارید .

اگر ساعت اتوماتیک خود را به عنوان ساعت روزمره خود انتخاب کرده اید بهتر است هر 24 ساعت آنرا کوک کنید و از کوک کردن مداوم آن پرهیز کنید.

اگر به ساعت های اتوماتیک علاقه مندید پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را نیز بخوانید

ساعت اتوماتیک، تضمین لوکس بودن شما در مجالس خاص

ساعت‌های اتوماتیک به دلیل طراحی لوکس و جذابیت، انتخابی عالی برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس رسمی هستند. ما همیشه به مشتریان خود برای خید ساعت مجلسی نمونه های اتوماتیک را پیشنهاد میکنیم نه برای مصارف روزمره چرا که با یک بار کوک و در دست داشتن مچ ساعت بسیار عالی کار خواهد کرد ولی برای مصارف روزمره نیاز به مراقبت همچنین کوک روزانه نیز خواهد بود. انتخاب بین استفاده روزمره یا مناسبتی، به سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

چرا ساعت اتوماتیک عقب یا جلو می‌افتد؟

حتی بهترین ساعت‌های اتوماتیک ممکن است طی مدت طولانی چند ثانیه عقب یا جلو بروند. این تغییرات به دلیل عواملی مختلفی بستگی دارد، ممکن است شغل شما طوری باشد که به صورت ثابت پشت سیستم هستید و هیچ حرکتی در مچ خود ندارید در این صورت ممکن است انرژی مورد تامین ساعت در ساعات پایانی کاهش پیدا کرده و دقایقی از دقت آن کم و زیاد شود همچنین عواملی مانند رطوبت، نیروی مغناطیسی، یا میزان استفاده است. تنظیم دوره‌ای ساعت توسط یک متخصص می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

چرا ساعت اتوماتیک عقب یا جلو می‌افتد؟

چه زمانی ساعت اتوماتیک متوقف می‌شود؟

اگر ساعت به مدت طولانی بدون حرکت باقی بماند (معمولاً بیش از 30 تا 40 ساعت)، از کار می‌افتد. برای جلوگیری از این مشکل، یا باید از آن به‌صورت مرتب استفاده کنید یا از دستگاه کوک‌کننده بهره ببرید.

چند توصیه پایانی در مورد ساعت های اتوماتیک

سالانه ساعت خود را سرویس کنید

همانطور که میدانید ساعت های اتوماتیک دارای چندین چرخ دنده ریز و درشت است. اگر مداوم از ساعت خود استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم هر سال یکبار آن را برای سرویس و روغن کاری نزد متخصص ببرید. فروشگاه سالی بند دارای تکنسین قدرتمندی است که برای ضمانت و گارانتی ساعت ها به کار گرفته ایم میتوانید از این سرویس استفاده کرده و ساعت را برای ما بفرستید تا سالانه روغن کاری و سرویس آن انجام شود.

حرکت منظم

هرچند ساعت‌های اتوماتیک با حرکت مچ کار می‌کنند، اما گاهی حتی تکان دادن مختصر آن هم می‌تواند انرژی لازم را تأمین کند. مثلا قبل از خارج شدن از منزل میتوانید چند تکان به ساعت بدهید تا رقاصک آن انرژی زیادی را تامین کند همچنین کوک کردن کامل آن در طی کل روز دقت بسیار بالایی را به شما خواهد داد.

نگهداری صحیح:

ساعت خود را همیشه در کیف یا جعبه خود نگهداری کنید ایجاد گردو غبار ریز میتواند در طول زمان به موتور ساعت آسیب بزند. همچنین ضربه همترین نکته ای است که باید در نگهداری ساعت های اتوماتیک به کار گیرید. ساعت شما هر چقدر هم گران باشد ضربه میتواند یکی از چرخدنده ها را جابه جا کرده و موجب عدم فعالت آن شود به همین دلیل دقت کافی را در این زمینه داشته باشید.

چند توصیه پایانی در مورد ساعت های اتوماتیک

در پایان ساعت های اتوماتیک از ساعت های بسیار جذاب هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند امکان ندارد ساعتی شیک تر از ساعت های مکانیکی بتواند در مجالس بدرخشد از طرفی نگهداری این ساعت ها آسان نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارند از طرف هزینه نیز شاید گرانتر از ساعت های کوارتز باشد. کلاسیک، لوکس بودن و تمامی اجزای فعال آن حس بسیار خوبی به شخص منتقل خواهد کرد که آن را جزو پرفروشترین ساعت های سالی بند نیز قرار داده است. خوش حال میشویم نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *